lördag 12 maj 2012

Övertrött?

Jag är ändå rätt stolt över mig själv. Lika bra att säga det själv så det blir sagt ;)
Allt med bebis är ju ändå helt nytt. För nog är det skillnad på en ettåring och en nyfödd?!
Jag har aldrig ammat innan och kunde omöjligt veta vad det betyder för min kropp. Har aldrig haft någon som varit så beroende av Mig! Att aktivera en sådan liten varelse. Att planera resten av livet och dess familjemedlemmar. Att inte kunna duscha eller ens gå på toa när man känner för det. Att ta ansvar och sköta en sådan liten. Att kunna trösta när man inte fattar varför bebisen ens gråter. Att skapa rutiner till en som ändå knappt förstår. Att behålla lugnet när skrik uppstår på affären eller att inte köra på någon när bebisen gallskriker bredvid en. Ja även om man har vart med om barn tidigare så är det helt nytt även för mig att ta hand om en bebis! Ta inte det ifrån mig och glöm det inte. Men oj vilken fantastisk upplevelse och vad allt gör mig lycklig. För även när det är tufft så tittar man in i de underbaraste ögonen som finns och med ens är man på topp igen!
Härligt!!! Åh inte att förglömma min underbara plastdotter! Hon är toppen som storasyster.

//JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar