onsdag 16 maj 2012

John blund

En tanke kom flygande när jag nattade Nikita. Det är rätt beundransvärt att hon förstår att det är kväll/natt egentligen. Vi har som sagt börjat natta henne i vårt sovrum nu där det är mörkt, men tiden innan kvällsmat?! Då är det lika ljust som på dagen vilket borde vara förvirrande. Gäller kanske att vara ännu mer noggrann med att följa kvällsrutinerna. Nu har hon inte ens blivit ledsen när man lagt ner henne (två nätter i rad). Dock har hon blivit väldigt för att "tutta" på kvällen/natten. Så redan nu har man fått gå upp två gånger. Kan ju bli lite drygt kanske?! Gjorde ett försök med napp för att se om den kan hjälpa. Hon använder aldrig napp annars. Hon vägrar ta den. Vi får se vart det hela slutar, vet bara att jag inte kan springa en gång i timmen eller gå och lägga mig vid sju :D
Annars är hon helt fantastisk. Hon finner sig i att sova själv och hon tycks förbereda sig mentalt kring 18. Ja barn är fascinerande!
Idag var hennes morfar hit och gosade lite med henne. Sen fick jag ett paket...men vad som är i skulle jag vänta på tills lördag?! Snacka om att hålla en på halster!
Nä nu dör min telefon snart.

Ha de!!!

//JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar