söndag 10 juni 2012

Besvikelse och andra åkommor....

Vaknade av att valpen surrade och när hon inser att man vaknat skiner hon upp som en sol. Mitt tidigare morgonhumör är som bortblåst. Möjligen är det inte svårt att locka fram det men möts man av en glad bebis är det svårt att bli sur. Iof så gömde sig mitt morgonhumör redan när jag blev gravid. Jag är nog en av få som vart gladare och hade bättre tålamod än innan. Det sägs ju att blivande mammor är en riktig plåga men min man led nog inte, snarare tvärtom.
Tror valpen har lite svårt att sova när det är kvavt plus att man bökar ju runt med henne när hon somnat. Hon hade precis slocknat innan jag åkte och hämtade Pärlan så man var inte direkt poppis. Hon lyckades dock somna när vi åkte hem. Så nu har hon fått sova en stund. Hoppas hon orkar vara vaken till jag läst för Pärlan. Dock har hon de senaste två dagarna somnat vid 18 tiden...

Idag var jag till min faster och fick ta hem en crosstrainer. Jag fick den?! Sååå snällt! Tusen tack U!!!
Så ikväll när barnen sover då jäklar ska jag få fart på cirkulationen. Får hoppas man kommer upp ur sängen imorgon bara :D
Nog känns det att man inte håller igång kroppen. Ja nig för att man bär Nikita och man går lite men det krävs mer. Det var längesedan man hade så ont som man egentligen har. Hjälper iaf inte att tycka synd om sig själv så det är bara att fortsätta pressa ;)
Insåg tex att en crosstrainer inte är så tung som man tror. Jag lyckades själv bära in den från bilen, bara översta handtaget som var bortplockad. Hulken that's me :P lovade visserligen U att min gubbe skulle hjälpa mig...men han jobbade ju så va tusan ;) man ska inte underskatta sin egen styrka och envishet med för den delen.

Nu har bara Pärlan en dag kvar i skolan sen på tisdag blir det kyrkan. Ska bli skoj att höra dom sjunga! Själv får man nog stå nära dörren utifall valpen tänker yla.

En annan sak som oxå snart sker... Jag får träffa LP med familj. Mitt fadderbarn! Wieee!!!

Nä, ska se om Pärlan lyckas skrubba sig ren och fin..fast hon är ju alltid fin men inte alltid ren ;)

På återseende!

//JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar