fredag 3 augusti 2012

Familjepack & äkta svensk?!

För några dagar sedan fick jag höra att jag som mamma nu kanske lättare kunde förstå varför Mattias valt att handla och reagerat på div vis i vissa lägen. Detta har jag nu gått och grubblat på några dagar och kan fortfarande inte minnas någon gång där jag inte ska ha förstått hans handling.
Jag har varit med i över sju års tid. Jag ser henne som min egen även om jag aldrig någonsin vill ta mamma-rollen. Det är inte det de handlar om. Jag kommer alltid vara hennes vän och hon ska veta att jag alltid finns där och ställer upp. Jag kräver visserligen regler och respekt men vet att detta är vad som belönas.
Hon har aldrig haft några hinder med mig utan vi fann varandra direkt. Jag tar mig tiden med henne och jag håller alltid vad jag lovar. Jag är intresserad av allt som sker i hennes liv och se hur hon utvecklas.
Hon är som sagt inte min, men hon är en del i min familj och jag älskar henne.
Jag läser boken familjepack som jag tänkt läst i några år nu. Kan väl inte säga att det stämmer för min del till punkt och prickar men styckevis känner man igen sig. Boken handlar alltså om att leva som bonusförälder på div vis.

Det är ett stort ämne som jag har många tankar om men allt kan jag inte ge er.

Nu är det frukost sen blir det nog en promenad.

Ha de!

//JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar