onsdag 11 juli 2012

Förståelse och förälskelse.

När mina vänner började föröka sig förändrades våra samtalsämnen. Allt handlade plötsligt om barn. Inget annat existerade?! Det var otroligt påfrestande att sitta och bara ta emot. Va tusan, det fanns väl så mycket mer att prata om än bajsblöjor och skrikiga barn?!
Idag förstår jag varför dessa vänner enbart malde på om sina barn. Inte det att det växte fram en kärlek som inte tidigare funnits, inte det att det var så otroligt spännande med allt nytt som skedde med barnen. Nä, det fattade även jag...utan mer det faktum att man som mammaledig inte upplever samma saker som tidigare. Man spenderar i stort sett hela dygnet med en bebis. Inte undra på att de som sker uppträder i form av "Hänt i blöjan".
Jag känner själv hur mycket samtalstid jag ägnar om Nikita. Men ja...även om gör en del saker i och utanför huset så väger det inte upp händelserna med Nikita.
Jag träffar inte speciellt många människor så någe skvaller finns det inte att hämta hos mig iaf.
Nu menar jag inte att det är negativt att prata om sina barn, absolut inte. Vad jag menar är att jag nu förstår :)

Jag minns även att jag fick en del glidningar om att en hund är inte desamma som ett barn.
Givetvis inte! Har aldrig påstått detta. Men nu kam jag verkligen yttra mig om detta ämne med all fakta på min hand. Att älska en individ kan ske på så många olika vis. Jag älskar min man, jag älskar min bonusdotter. Jag älskar min dotter och jag älskar mina djur.
Irma var en otroligt speciell hund. Vi hade ett band som är svårt att förklara. Hon hjälpte mig när jag vart sjuk och hon var den som ALLTID fanns vid min sida. Hon var min familjemedlem och jag saknar henne otroligt mycket! Hon var min "bebis". Den som inte förstår detta band har heller inte fått det privilegiet att leva med en sådan underbar varelse och bör således inte yttra sig kring detta, som jag vill minnas att jag fick till svar.

Man älskar sin familj villkorslöst! Oavsett vad så är det familjen som ligger en närmast. Människa eller hund, kärlek är kärlek! För de flesta.. ;)

Idag har vi många flickor i huset. Moa har en kompis som sover över. Snart ska väl även denna "flicka" sova då Nikita hade mycket intressant att uttrycka 03:17... Hon hade svårt att somna om men efter ca timmen så lyckades man, sen tog det inte lång tid förrän hon kom på att mat vore gott.

Tack och bock älskling för att jag fick sova en stund medan ni roade er!
Hoppas på fler sovtimmar inatt då min huvudvärk är hemsk och min kropp är så otroligt trött...! Men om inte så är hon go att mysa med trots att man är dyngtrött.

Lite soffhäng innan man putsar gaddarna.

Ha de!!!

//JP

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis det du beskriver ovan. Jag kunde tidigare inte förstå hur man kunde mala på om barnsjukdomar, förlossningar etc hur kul är det liksom. Nu förstår jag med :)). Kärlek även till en annan individ än en människa kan bara människor som haft ex djur förstå, den är speciell. Hundar, katter, hästar mfl kan ju på sätt och vis vara ens bebis. Känner igen mig så bra i det du skriver.

    Kram

    SvaraRadera